Selasa, 13 November 2012

Resah Kesepian

Aku berada disini... Dalam kesepian. Aku bahagia. Tanpa mendengar suara2, tanpa mendengar celoteh sesiapa..Mungkin ini yang aku perlukan. Dan dalam kesepian ini, aku boleh menilai diri.
Sudah banyakkah amal yang kulakukan? Dan mampukah aku memberi bahagia kepada insan-insan yang kukasihi sebelum aku menutup mata? Bagaimanakah harus kulalui hidup ini? Apakah masih ada bahagia untukku? Dimanakah aku akan digolongkan nanti?? Persoalan demi persoalan muncul difikiranku.
Tdak termampu rasanya untukku menjawab semua persoalan itu. Dan untuk membuat keputusan, aku harus mencari, aku harus bertanya... Seandainya tiada jawapn pada persoalan aku, aku mesti menggunakan jalan terakhir. Bertawakkal!! Berserah kepadaNya atas setiap kekeliruan, dan persoalan itu..
Aku harus beristiqomah dalam mencari jawapan. Jadi, bagaimana? Aku mesti tekadkan hati, aku mesti cekalkan diri untuk terus mencari jawapan kepada setiap persoalan hidupku...Jangan mudah terpedaya dengan godaan syaitan..Walaupun bukan mudah tapi aku mesti berusaha untuk melawannya..
Dan dalam kesepian ini, aku dapat merasakan ketenangan..Jauh dari kebisingan, Jauh dari segalanya...Dan andai ditakdirkan aku berada dalam kesepian, dan ini membahagiakan aku, aku pasrah.. Kesepian membahagiakan, menyenangkan orang2 seperti aku yang sememangnya tidak pernah membahagiakan orang lain...
  • Aku pasrah hidup dalam kesepian ini..Kerana sepi ini lebih indah!!


Tiada ulasan: